berry en elly

15 november 2014 - Gracetown, Australië

131114 Pemberton

Hallo volgers,

Vanmorgen besloten hier een dagje langer te blijven en i.p.v. de stranden en baaien, de bush te bezoeken en te verkennen!

Ontbeten bij de lokale bakker. Het ontbijt bestond uit beefpie, spinach-ricotta sausageroll en cheesecake met koffie. Heavy en een steen op de maag, maar je kunt er weer even tegen.

Was maar goed ook, we hebben uiteindelijk 17 km gewandeld , waarvan 10 op een trial door het National (Karipark) park hier! Het was letterlijk klimmen en dalen en meer dan de moeite waard! Daarnaast de Glouster Tree beklommen, een oude boom die heel vroeger dagelijks beklommen werd door de man of vrouw die deze dag verantwoordelijk was, voor het op tijd onderkennen van rook in de bush (bosbranden) Toen deden zij de 53 mtr  omhoog klimmen met een touw om het middel en volgens een techniek! Nu mochten wij het doen middels pinnen (draadstaal) in en rondom de boom!

Echt leuk om te doen en best spannend, wanneer je onderweg een tegenligger ontmoet!

Daar de boom nog steeds groeit zijn er boven in de top 2 extra plateaus bijgekomen wat maakt dat het hoogste punt op 61 mtr ligt!

Zojuist overvallen door een 10 tal papagaaien en eenden die de koekjes uit je hand eten!

ZO dadelijk een uurtje fitness en vanavond op tijd naar bed. Morgen via Augusta op weg naar Margaret River, waar we gedurende het hele weekend willen blijven!

O ja, zoals beloofd nog een anekdote. Elly kwam soms na het maken van een foto niet meer overeind (bijna 50) daar zij zich in allerlei bochten wrong om toch maar vooral dat ene plaatje te maken. Ik gaf aan dat ze meerdere foto’s bijvoorbeeld vanuit de heup kon schieten (digitaal) om achteraf een keuze te maken welke foto’s wel of niet een album o.i.d. zouden halen. Toen El dit een aantal keer deed en ik mij afvroeg waarom het soms zo lang duurde, bleek dat ze de houding van een topsporter aannam die op het startschot wachtte. Je moet er bij geweest zijn, maar sommige van jullie kennen El en hebben er beeld bij. Wij hebben er om gelachen en beleven veel plezier samen!

Een hartelijke groet van ons en tot een volgend verslag,

XXX

1. Marlene:
    15 november 2014
    Zo te horen hebben jullie het heeel erg naar je zin zo saampjes! Geniet ervan! En ja, ik zie El al helemaal voor mij in haar pose als fotograaf hahaha