berry en elly

15 november 2014 - Gracetown, Australië

141114

Van Pemberton naar Gracetown

Hallo beste en lieve volgers,

Hoe gaat het met jullie?

Hier alles goed, optimaal genieten en onder de indruk van wat we ervaren.

Vandaag vroeg opgestaan, naar het bakkertje geweest en met vers warm (bakker kon het nog niet snijden) brood, een pie en en sausage de dag begonnen.

Aansluitend op weg richting het westen…….de co- en piloot hebben vermoedelijk de kaart ondersteboven in handen gehad, want na zo’, 17 km rijden kwamen we er achter dat we de verkeerde kant opreden, kan gebeuren en daar waar in Nederland de auto te klein kan zijn bij zo’n voorval (spreken hier over de piloot), hier omgekeerd en fluitend een extra stukje gereden!

De 1e stop betrof de Pemberton falls, gaaf om samen (we waren vroeg) het water naar beneden te zien en horen storten! Geen andere mensen, allen wij, vogels en jawel ….Skippie!

Aansluitend door gekacheld naar Cape Leeuwin, het meest zuid westelijke puntje van Australie. Hier ontmoeten de South- and  Indian Ocean elkaar. Een  oude vuurtoren markeert het samen komen op de punt van het schiereiland. Voor ons tevens een bijzonderheid, daar we ook op het meest zuid westelijke puntje van Europa als van de VS hebben mogen staan!

Kort Augusta bezocht en aansluitend wederom net als de 1e etappe gekozen voor de toeristische route noordwaarts. We bevinden ons nu weer aan de westkust van Australie. Langs of aan de westkust van Australie liggen zo’n 200 grotten. Wij hebben de Jewel Cave bezocht, afgedaald tot een diepte van zo’n 40 mtr onder de grond en een schitterend schouwspel mogen aanschouwen van kristallen en (edel)gesteente! Echt geweldig, ook hier voor geldt dat het nagenoeg niet is weer te geven met de foto’s die wij geschoten hebben! (internet Jewel / Mamuht and …….Caves)

Daarna koffie en gebak gedaan in Margaret River en dit plaatsje bekeken. Uiteindelijk zo’n 10 km boven Margaret River in Gracetown een Caravanpark gevonden, waar we de komende 3 nachten blijven.

De regio staat bekend om de vele vineyard / wineries, breweries and beautiful beaches. Wij zijn uiteraard gebleven voor het laatste…… de komende dagen willen een proeverij doen (georganiseerde tour) en gaan we Margaret River nogmaals bezoeken. Daarnaast willen we net als jullie weekend vieren, m.a.w. een dag niets doen door op het strand te gaan luieren!

Op het caravanpark aangekomen, de camper geparkeerd op een site, spulletjes in orde gebracht, werden we geconfronteerd met de aanwezigheid van kangoeroes op het park. Onze Joop (Elly) van Tellingen heeft foto’s gemaakt door gebruik te maken van natuurlijke dekkingen, heerlijk om te zien!

Wat we ook nog kwijt willen is dat we heerlijk genieten van elkaars aanwezigheid. Het afgelopen jaar hebben we beiden hard gewerkt en elkaar soms in het kader van… even op het zijspoor gerangeerd!

Tot een volgend verslag , fijn weekend en

groeten en xxx van ons!

NO WORRIES

1. Marlene:
    15 november 2014
    Geweldig wat jullie allemaal beleven en helemaal leuk om jullie zo te volgen! Xxx
  2. Wil rambat:
    17 november 2014
    Lieve Berry en Elly,

Wat is het leuk om jullie verhalen te lezen. Jullie genieten echt en maken veel leuke en lieve dingen mee. Ben blij dat jullie ontzettend van elkaar genieten. Nog heel veel plezier. Wij buffelen hier wel verder, ha, ha. Had Elly ook wel als de nieuwe van Tellingen bezig willen zien.

groetjes Wil