berry en elly

15 november 2014 - Gracetown, Australië

151114 Gracetown. Margaret River en omgeving

Hallo volgers,

Hopelijk alles goed met en bij jullie!

Hier ook alles goed! We hebben een paar dagen zonder internet (bush) gezeten, maar als het goed is kunnen we jullie weer bijpraten als het gaat over datgene wij ervaren.

We zijn gisteren gearriveerd in Gracetown, een gehucht op een paar km van Margaret River.

Vanmorgen wakker geworden door 2 kangoeroes, die een aantal meters van de camper op hun gemak aan het grazen waren (doen kangoeroes dit?)

Vandaag hebben we Margaret River bezocht, een klein gezellig plaatsje. Er was vandaag een boerenmarkt en we hebben van koffie en gebak genoten in een grappige en een ‘ make love, not war’  hippie achtige botanische, organische en biologische tuin.

Aansluitend naar een chocoladefabriek geweest, die nadat we iets gekocht hadden ons een voucher aanboden voor een winery / vineyard (Providore), waar je liquor mocht proeven van gemaakt van de chocolade. Bleek dat daar allerlei streekgerechten gemaakt werden! Deze mocht je proeven en kon je uiteraard kopen. Wij hebben een fles chardonnay en een kalamata olive tapenade gekocht.

Aansluitend zijn we bij een grote vineyard / winery (Woodlands) geweest, waar we een proeverij hebben gedaan en heerlijk hebben geluncht! Aansluitend naar het strand geweest, waar surfers gave stunts uithaalden op en in grote rollende golven van de Indian Ocean.

Hedenavond wordt er op het park een film gedraaid (buiten….., zie het maar als een drive in movie, maar dan breng je eigen stoel, drank en overige mee…. movie)

Morgen gaan we als eerder aangegeven een dag genieten van het strand en de onderwaterwereld! In de baai van Gracetown wordt veel gedoken en gesnorkeld, voor morgen houden we het bij het laatste!

We hebben veel schik en lachen wat af met de Aussies, die niet vies zijn van een schuine mop of opmerking!

Foto’s van vandaag zijn ‘nog’ niet beschikbaar, daar de computer en de fotocamera niet goed met elkaar communiceren!

Iedereen de hartelijke groeten en xxx van ons!

1. Marlene:
    15 november 2014
    Klinkt helemaal geweldig! Heerlijk al die proeverijen......