Busselton

17 november 2014 - Busselton, Australië

11-2014 Gracetown naar Busselton

Beste lezers,

Vandaag op tijd wakker.

Het is lekker vroeg licht en het zonnetje schijnt al lekker.

Na het ontbijtje even de afwas doen en vanuit mijn ooghoek zie ik wat bewegen…

Ja, hoor een reuze kangeroe wipt zo voor de auto langs om daar wat te grazen.

Het is een mannetje en als hij rechtop staat is hij groter dan mij.

Het blijft geweldig om te zien. Samen met zijn drie jong lekker grazen en wat liggen in de ochtend zon. Totdat het iets te roemoerig voor hem wordt en met reuze sprongen  weg gaat. Dit was een mooi afscheid speciaal voor ons J.

Vandaar op weg naar Cowaramup. Een klein plaatsje waar gisteren de kerstfair was.

Het dorpje is overladen met kunststof koeien. Erg leuk om te zien. Dit is niet voor niets, want hier wordt veel veehouderijen met friese melkkoe.

Verder via de Caves Road…dit is een 96 km toeristische route door het natuurgebied en de meer dan 100 tal wineries. Van cellar verkoop tot grote chique locaties waar je kunt eten en wijn proeven.

Dit is echt een ontzettend mooie tocht door het behoorlijk gloeiende landschap.

In Yallingup hebben wij bij een mooi uitkijk punt een bakkie koffie gedaan. Dit werd verzorgd door een man in een busje waar het expresso apparaat ingebouwd is.

De surfers waren beneden druk in de weer in de golven.

Het plaatsje Dunsborough is erg nieuw en behoorlijk chique.

Vanuit hier vertrekken we morgen voor de walvis vaart!

Nog doorgereden naar een ander uitkijkpunt waar we een kleine wandeltocht hebben gemaakt langs de kustlijn. (oppassen voor slangen) Wat een uitzicht over dat inmens grote water. (Eagle Bay)

Nu in Busselton. Een grotere plaats met 30.000 inwoners.

Bezienswaardigheden is oa. de jetty (pier) die 1,8 km lang is.

Zitten nu (althans ik, Berry is baantjes aan het trekken in het zwembad) voor het campertje. Lekker. Zo nog even naar het strand lopen en vanavond aan de barb!

Dikke kus van ons.

1. Wil rambat:
    17 november 2014
    Je bent wel erg gemeen he, door telkens maar weer te vermelden dat jullie lekker voor je campertje in het zonnetje zitten of lekker liggen te bakken in de zon. En wij hier zitten in de kou en regen. Ben niet jaloers hoor, ha, ha. Veel plezier verder. Geniet maar lekker van, voor je het weet is het voorbij en zit je weer hier.
  2. Wessel (en Pep):
    17 november 2014
    Hoi hoi!!!!

Ik liep even een paar verhaaltjes achter maar ben nu weer helemaal bij hoor!
    Komen jullie nog wel terg??????
    Zo te lezen hebben jullie het daar weer geweldig.
    Kan natuurlijk ook niet anders..........geweldig land, heerlijk samen en geen haast.
    Wat een mooie foto's ook.
    dat Elly niet omhoog kwam was het vast waard hahahah!
    Leuk om een aantal plaatsen die jullie noemen te herkennen ook.
    Die nieuwe look van Berry heeft wel wat..........echt ruig Australisch.
    Ik lees wel verdacht veel over lekkere hapjes en ik zag toch ook echt een groot aantal wijnglazen voorbij komen op een van de foto's.
    Gelukkig lees ik ook een hoop over lichaamsbeweging dus dat houdt elkaar vast wel in evenwicht.
    Geniet nog maar lekker van de rust, de mooie dingen, het lekkere weer en elkaar...........................
    Wij proberen onszelf te redden met een heleboel regen en een berg werk.
    Dikke kus en we blijven jullie volgen.