Ledge Point en Cervantes

1 november 2014 - Cervantes, Australië

Hallo volgers,

Internet is niet overal voorhanden of wil niet altijd werken. Het is nu zaterdag 1 november 2014, 3 p.m. Wij staan de komende 2 dagen in Cervantes, een klein plaatsje langs de Indische oceaan, zo’n 80 km noordelijker dan Ledge Point.

In Ledge Point en dan met name op de Big 4 camping werd het vanaf gisterenmiddag drukker en drukker. Australiers pakten uit met 4 wheel drive voertuigen (pick Up) en grote tenten of home trailers. Weekend in Perth, time to leave the city! Het werd gezellig en kinderrijk. Het volk oogt rauw en onbehouden, maar is vriendelijk en behulpzaam.

Halloween wordt hier uitgebreid gevierd!

Elly en ik hebben ‘s morgens een prachtige wandeling (3 uur) gemaakt over het strand en terug door de duinen. De duinen staan vol met een diversiteit aan planten, struiken en bomen.
Elly wees mij op sporen afkomstig van een kangoeroe. Ik, lief als ik ben heb haar een dikke pluim gemaakt, maar dacht bijmezelf: “Tuurlijk El, zijn gewoon bandensporen o.i.d. ( ik kom hier op terug) ⌫

’s Avonds was het feest voor de kinderen. Vele waren verkleed en geschminkt! Op een gegeven moment komen er 4 kinderen naar ons toe met de vraag of wij iets lekkers hebben (zoets) voor Halloween.

Deze sufferd of goedzak (het is maar hoe je het bekijkt) geeft deze kinderen een zak drop mee! De kinderen waren zeer dankbaar en wij vonden het leuk dat ze ons meenamen in hun ronde. Je raadt het al:” De overige 35 kinderen heb ik teleur moeten stellen.”

Hedenmorgen zijn we om 6 a.m. opgestaan. We waren zeker niet de eersten.
Ik ben gaan hardlopen, Ik startte richting strand en liep op een gegeven moment de duinen in en schrok me het lazarus. Een kangeroe van minimaal 2 mtr groot stond ineens recht voor me op het pad.

Mijn primaire reactie was: “ Jezus die is groot!” Het 2e wat in mij opkwam was:” Ik weet zeker dat ik alleen ben, maar hoe zit dat met jou?” Ik ben 180* omgegaan en gezorgd dat ik snel terug was in de bewoonde wereld, voor wat het waard is in een dorp van 250 inwoners. De kangoeroe heeft mij zijdelings vanaf een duintop min of meer uitgezwaaid. In ieder geval was hij de winnaar! Mijn vrouw is vanaf nu de beste spoorzoeker die ik ken!

Na het ontbijt zijn we op ons gemak (8 a.m. gingen we rijden) via de Indian Ocean Drive noordwaarts gereden. We hebben een viertal stops gemaakt om te genieten van de prachtige vergezichten, azuur blauwe oceaan, mega grote zandduinen en bijzondere flora en fauna!

14 km voor Cervantas zijn we gestopt bij ‘Hangover Bay’ een prachtig witstrand, blauw helder water en nauwelijks tot geen golfslag! (het leek een kom/inham, waar het water ver voor de kust tot stilstand kwam)

over spoorzoekers en oplettendheid gesproken. Ik zag een vin in het water, Elly dacht waarschijnlijk hetzelfde als ik een dag eerder, echter jawel de dolfijn kwam onze richting op en bleef tot ongeveer 5 meter van ons vandaan zwemmen, vermoedelijk op zoek naar voedsel. Elly heeft een tijdje met de dolfijn opgelopen en aandacht getrokken middels foefjes die zij ooit geleerd heeft in Mexico (dolfijnen in gevangenschap).

Het was een geweldige- en onvergetelijke ervaring om op deze manier een dolfijn te ontmoeten!

Rond noon, de camper een plekje gegeven en zojuist een heerlijke wandeling in en rond cervantes gemaakt. We staan op 200 meter van de oceaan en hebben al een mooi plekje gezien voor ons avondmaal (stenen tafel met zicht op de oceaan)

Nou, ga het hierbij laten, nadat ik jullie meegeef dat het hier strak blauw is, een westenwind (windkracht 4) en rond de 30*C.

Groeten en XXX van ons!

Berry en Elly

1. Rikie:
    1 november 2014
    Berry, Ik mis de foto van je kangaroe, beetje jammer!
    Lekker genieten saampjes, xx Rikie
  2. Heidy:
    1 november 2014
    Ziet er geweldig uit,geniet er maar lekker van!
    XXX
  3. Bert:
    1 november 2014
    Zo te lezen genieten jullie inderdaad volop. En Berry geloof me als mijn zusje zoiets zegt dan klopt dat.
  4. Ger:
    3 november 2014
    Wat een belevenissen. Geweldig om te lezen wat je jullie zoal doen en meemaken. En wat ben ik jaloers op de strakblauwe lucht en bijbehorende temperatuur. Hier was het gisteren geweldig. Behoorlijk windje maar wel rond de 20 graden. Nu is het bagger. Regen en wind. Maar gelukkig ben ik aan het werk en hoef niet naar buiten. Veel plezier. Groetjes Sila en Ger