grade finale elly en berry

26 november 2014 - Perth, Australië

261114 Finale (Perth)

hallo volgers het zit er op!

Wij gaan zo dadelijk pakken, dineren en proberen een paar uurtjes te slapen. Vannacht rond 3.30 am richting Perth Airport.

Allereerst willen we jullie danken voor het meeleven, de reacties en tips vooraf!

Onze laatste dag hebben we als volgt ingevuld door te trachten de stijfheid uit onze bovenbenen te sporten. Voor beiden heeft dit niet gewerkt. Na een uur uitsloven, bleek na een douche dat de spierpijn eerder toegenomen was, dan afgenomen. Maar goed,   ‘die hards’  als we zijn , hebben we gewoon de dag opgepakt als gepland!

We hebben ontbeten in Kings Park (Botanic Garden) waar ons El het even niet meer trok en een traantje moest laten. Aansluitend met de pont een retourtje  Swan River gedaan!

Een schooljuf aan boord vertelde de leerlingen dat er sinds kort weer met regelmaat dolfijnen in de Swan River worden gespot. Uniek volgens haar daar de locatie waar we ons bevonden zo’n 15 km stroom opwaarts ligt. Ze had het nog niet gezegd of een van de leerlingen zei een rugvin te zien. En inderdaad 2 dolfijnen vermaakte zich uitstekend in het midden van de rivier.

We zijn naar het WA museum geweest. Onder de indruk van de geschiedenis en hoe er is omgegaan met de Aboriginals maakt dat je dingen beter gaat begrijpen en in de juiste context kunt plaatsen. Sorry Day is niet zomaar een ding, maar een oprechte en eerlijke weergave van hoe er is omgegaan met de eigenlijke bewoners!

’s Middags nog wat geshopt, bakkie gedaan en terug richting hotel. Het weer heeft voor vanmiddag een optater gehad. Rond 2.30 pm werd het aarde donker. Onweer en een hevige regenbui (nog steeds gaande) was wat we als afscheid hebben gekregen van Perth City.

Wij hebben een fantastische reis en tijd gehad. Nog wat wetenswaardigheden op een rijtje:

-       2895 km gereden met de camper;

-       bijzondere dieren gespot, die elders in de wereld niet voorkomen in het wild;

-       genoten van de mentaliteit van de Aussies, waarbij aangetekend dient te worden dat wanneer ze in hun heilige koe stappen, horken 1e klas zijn en no worries en tijd relatief blijken;

-       teveel gesnoept, (pie’s,  gevulde sausages, gebak en een wijntje) thuis zullen de weegschaal en vetpercentagemeter schrikken van ons;

-       wat we mee zullen nemen wat de Aussies veelal zeggen: het leven…! Maakt niet uit waar de eindstreep ligt, (leeftijd) het is vooral belangrijk dat jij er alles uitgehaald hebt.”

Nogmaals dank en mocht de behoefte zijn de reis mondeling nog eens aan te horen…voel je welkom!

Opmerking Elly,

Lieve Berry, dank je voor de mooie reisverslagen!

Groet en XXX

1. Maaike:
    26 november 2014
    ohhh wat is dat snel gegaan zeg! Ik heb genoten van jullie verslagen, heel leuk en beeldend geschreven. Alvast een heel goede reis gewenst en we zijn allemaal blij je volgende week weer te zien Elly :-)
  2. Bert:
    26 november 2014
    Elly Elly, traantje?? Ga je volgend jaar toch weer. Ben het toch niet eens met de AUssies, die eindstreep mag heel ver weg liggen maar je moet er inderdaad wel alles uit halen
    We wensen jullie een goede en veilige terugreis.
    Bert & Rikie
  3. Marlene:
    26 november 2014
    Goede reis terug! Ik kan mij voorstellen El dat je een traantje weg moest pinken. Jullie hebben een geweldige reis gehad en hele mooie herinneringen om straks op terug te kijken. Hele dikke knuffel
  4. Wessel (en Pep):
    26 november 2014
    Ook vanuit Papendrecht bedankt voor jullie mooie verhalen en leuke foto's xxx
  5. Marinella:
    27 november 2014
    Dag Elly en Berry,
    Wat een vakantie, geweldig, en wij willen graag, met liefde en plezier, jullie reisverslag mondeling aanhoren. Tot snel.
    Verder wensen we jullie een goede terugreis.
    Hartelijke groetjes Marinella en Leo