Fremantle and the match 22111

22 november 2014 - Fremantle, Australië

221114 Fremantle and the match in Perth

hallo volgers,

hopelijk alles goed bij een ieder van jullie!

Hier nog steeds toppie, echter we voelen het einde van onze fantastische reis naderen en merken dat we dat jammer vinden. Aan de andere kant prijzen wij onszelf echt als geluksvogels die een reis als deze als onvergetelijk en af en toe onwerkelijk hebben- en nog steeds ervaren.

Vanmorgen rustig aangedaan, Elly een wasje gedraaid, Berry zo’n 15 km gelopen.

Aansluitend het internet bezocht en besloten aansluitend naar de wijk Subiaco (West Perth) te reizen met de trein omdat de wijk als aantrekkelijk, vrij jong en gezellig stond beschreven.

De treinreis werd een busreis, daar er tussen Fremantle en Perth aan een brug over de Swan River werkzaamheden werden verricht.

De middag in Subiaco gesleten, wat inderdaad voldeed aan datgene hierboven beschreven. Op tijd richting stadion (Patersons Oval) daar er naast de match ook een Irish festival was gekoppeld met demo’s van sporten met een Ierse en/of West Europese achtergrond. (touwtrekken, rugby, soccer en gaelic)

Het was gezellig, heerlijk weer en druk! Het blijkt dat in WA een behoorlijk deel van de populatie Iers bloed heeft. Daarnaast is het ons opgevallen dat hier behoorlijk wat mensen wonen en leven met een Italiaanse- en Aziatische achtergrond.

Een uitverkocht huis! De wedstrijd was geweldig om te ervaren. Een mix van Gaelic, Rugby, ARF is wat wij als leken hebben ervaren. De spelregels en puntentelling hadden we snel onder de knie, wat het leuk maakte en wij al snel meeleefden met de overige 35.000 supporters.. Sfeer, emotie, passie, spanning, hard maar fair en respect waren onderdeel van het geheel. Zo ook bij de supporters. Bij een beslissing gemaakt door 1 vd 2 referees, bleken deze beste mannen thuis geen hoer als moeder te hebben, maar was een luid boegeroep voldoende om duidelijk te maken dat men het niet eens was met de beslissing! Australië heeft gewonnen met 56 – 43!

Al met al een unieke belevenis en wederom een top dag!

Allen gegroet vanuit een warm en zonnig Fremantle

XXX Berry en Elly

1. Wessel (en Pep):
    23 november 2014
    een combinatie van Gaelic, ARF en Rugby eigenlijk een beetje hetzelfde als ik elke zaterdag doe......

Gister naar Fey-Dordt, ik weet niet Ber, misschien ben ik bevooroordeeld, maar ik ga liever naar Woudensteijn. Zit ik dichter op het veld, en ik heb het idee dat die boys iets beter hun best doen en dat ze het ook leuk vinden om te voetballen. Misschien dat de Kuip kolkt bij toppers en Europees voetbal, maar gister vond ik het maar een verjaardag bij m'n tante.

Maar wel een verdiende 2-0 overwinning tegen 10 Schapenkoppen. Excelsior puntje mee uit Tilburg.

Seeyou, Wessel
  2. Linda:
    23 november 2014
    Super om te lezen dat jullie het (nog steeds) zo naar jullie zin hebben. Geniet van de laatste week daar, hebben wij nog mooi een weekje de tijd om jouw bureau en postbakken op te ruimen Elly ;-))
    Grtzz X Linda
  3. Menno:
    24 november 2014
    Hardstikke leuk dat jullie zo hebben genoten! Het was ook leuk om alle verhalen te kunnen lezen en de foto`s te zien. Geniet nog even van de laatste dagen en een goede reis terug! Groeten Menno