berry en elly

23 en 24 november 2014

Fremantle en Perth

Hallo volgers,

Gisteren een heerlijke dag gehad! We hebben genoten van het strand, park (direct achter het caravanpark gelegen) en directe omgeving van het caravanpark! Lekker geluierd, gezwommen, zonnen en genuttigd!

Gisterenavond voor de laatste keer ons eigen diner bereid (BBQ)!

Vanmorgen via Cottlesloe, City beach and Scarborough ( omdat we er maar geen genoeg van kunnen krijgen) naar het hotel te Perth gereden, waar onze kamer gereed was en wij onze spullen op de kamer hebben gebracht. Aansluitend de camper bij het verhuurbedrijf ingeleverd en met de bus naar het centrum van Perth gegaan.

Perth is volledig aangekleed met kerstdecoraties. Straten, lichtmasten zijn behangen met kerstattributen en de winkels gillen om het hardst dat de ‘sales’ eraan komt i.v.m. het komend kerstfeest! Dat laatste (maar goed ook!!!!) gaan wij net missen.

In de stad worden op verschillende plaatsen in met name de parken podia geplaatst, daar het kerstfeest gevierd wordt met muziek, dans en voorstellingen. Dit alles uiteraard onder een blauwe hemel en aangename temperatuur.

Dat laatste is en blijft een bijzonderheid, zeker wanneer wij de Hollandse berichten lezen over een koude start in december voor wat betreft het weer in Nederland. Hier staat alles in bloei, zijn eenden, schapen, paarden en koeien vooral bezig met hun kroost of komt dit er op kort termijn aan.

Vanmiddag al weer aardig wat meters gemaakt in Perth. Northbridge bezocht een hippe trendy wijk met een aantal bezienswaardigheden. Zojuist gedineerd in het hotel en nu aan het kijken wat we de laatste dagen nog willen en vooral kunnen doen.

Naar het er nu naar uitziet gaan we morgen gezamenlijk in de vroege morgen de trappen van de Jacobs Ladder bevechten, aansluitend een fietstocht maken rond de Swanriver en het WA museum bezoeken. Morgenavond om stap (o.a. stand up comedian club) en overmorgen een dag naar Scarborough. (Beach)

De temperaturen voor morgen en overmorgen, 32 en 36*C max!

Een hartelijke groet van ons, XXX en tot later!