Fremantle berry en elly

22 november 2014 - Fremantle, Australië

211114

Fremantle

Hallo beste volgers,

hoe is het bij jullie? Wordt het in Dubai al aangenamer (minder warm) en doet in Nederland  de eerste kou zich gelden?

Hier is het prima. Zowel gisteren als vandaag in de ‘vroege’ ochtend een fikse bui gehad!

Gisteren werden we er door overvallen, vandaag hebben we er op ingespeeld door hedenmorgen naar de bioscoop te gaan. Om 10.00 uur zaten we in de mega (4 zalen) bios van Fremantle en hebben we Fury gezien met Brad Pitt in de hoofdrol. Een aanrader vinden wij!

We wilden heel graag Rottnest Island doen echter de belangstelling hiervoor is enorm en de prijzen voor een bezoek en verhuur van fietsen worden door de vraag hoog gehouden of opgedreven. Daarnaast ziet de dag van morgen er  hetzelfde uit als van vandaag. In de ochtend kans op een bui en aansluitend zonnig, blauwe hemel en zo’n 25*C.

Wij proberen gedurende een vakantie een concert of sportevent mee te pikken om cultuur en gewoonten te proeven. Nu is dat niet anders. Morgen is er een testwedstrijd, waarin Ierland en Australië een mengeling van Gaelic en Australian Rules Football spelen in de Perth Oval (Subiaco). Het heeft ons wat extra grijze haren (voor Berry levert dat dan meer op dan hij had) opgeleverd, maar we hebben tickets en mogen de wedstrijd bijwonen.

Morgen gaan we met de trein naar Perth (het stadion) om deze match bij te wonen. We hebben nog getwijfeld om naar Ascot te gaan (Racecourse horses) echter het kledingvoorschrift maakte dat we dan een nieuwe garderobe hadden moeten aanschaffen.

Hedenavond speelt Perth Glory, had ook leuk geweest, maar een potje voetbal kan elders ook!

Vandaag lekker door Fremantle gewandeld (west and northside) en een paar kerken, galeries en kunstwerken bekeken. Ook nog een bijzonderheid te melden als het gaat om de insteek ‘ No worries ‘ en hoe hier mee omgegaan wordt!

Gisteren kopen we een nieuw zeeppompje (Kerstman) in de supermarkt! De jongen aan de kassa krijgt het pompje onder ogen, zegt direct: He een nieuw item! Dit is nog niet opgenomen in de kassa, weet u wat het kost. Aangegeven dat we gezien hadden dat de prijs van het product 5,99 of 4,99  dollar is. De jongen antwoord:” u weet het niet zeker, ik kan het niet terugvinden, het is te druk (er stond voor elke kassa een aardige rij) om nu te gaan kijken, u betaalt vandaag 3 dollar!”

Gisteren moesten we voor 1 zone 2,80 dollar pp betalen voor een uur netkaartje 1 zone. Vandaag gaf de chauffeur aan dat het een mooie dag was en we 2,40 dollar moesten betalen voor de rit. Op onze vraag of dit pp is, geeft zij aan, nee joh, voor jullie beiden!

De bakker (winkeljuffrouw) waarbij we scones bestellen (3 smaken, van iedere 1) zegt als u er vandaag 2 neemt krijgt u de 2e van mij v.d. helft v.d. prijs (geen aanbiedingen en of bordjes oid, gewoon omdat het schijnbaar mogelijk is!

We horen de vragen en opmerkingen al:” oude rotzooi, stoppen ze in hun eigen zak, gaat de economie van kapot, etc.) Wij veroordelen het niet, hangen er ook geen oordeel aan, echter het blijft bijzonder om mee te maken hoe gemakkelijk men met dit soort zaken omgaat!

Zojuist de Barbie weer opgestookt en meer gegeten dan goed voor ons is. Mochten er nog mensen zijn met tips voor ons m.b.t. eventuele nieuwe en snelle afvalmethoden, houden wij ons zeer aanbevolen.

Dank weer voor de aandacht en reacties en tot een volgend moment!

XXX Berry en Elly

1. Marlene:
    22 november 2014
    Hoi hoi, hier Dubai de temperaturen zijn heeel aangenaam nu weer volop genoeten van het buitenleven. Ik heb San op bezoek dus weer gezellig. Jullie maken wel heel veel leuke dingen mee! En nou nog niet nadenken over het lijnen.......komt wel weer! Geniet lekker xxx