berry en elly

8 november 2014 - Furnissdale, Australië

Dinsdag 4 november 2014
Geraldton

Hallo allemaal,

Vandaag de hele dag gewandeld. Wij hadden de receptionist gevraagd naar mogelijkheden om de stad te verkennen en de bezienswaardigheden te bezoeken. De man, ongeveer 1.60 mtr groot en 135 kilo zwaar vertelde ons dat een taxi de enige mogelijkheid was, want de afstand tot de stad was toch zeker 6 tot 6.5 km.

Wij hebben nog eens goed de kaart bestudeerd en zagen mogelijkheden via het strand en een lang verhaal kort, een uurtje te voet en we waren downtown.

In Geraldton de oude gevangenis bezocht, erg leuk en interessant, aansluitend het memorial ter nagedachtenis aan de gevallen soldaten van de HMAS Sydney (november 1941) en de Cathedral bezocht. Bij elke bezienswaardigheid zijn vrijwilligers (hobbyisten) aanwezig die je graag tekst en uitleg geven!

Aansluitend het oude stadshart en de haven bezocht op ons gemakkie terug en zo’n 6.5 uur getippeld! Op het park zagen we de receptionist ter hoogte van onze camperplaats in gesprek met een arbeider ivm reconstructiewerkzaamheden.

Onze camperplaats is 250 meter van de receptie verwijderd en je raadt het al, de man was met de auto. Wij hebben om gezondheidsredenen voor hem maar niet verteld dat we te voet naar het centrum van Geraldton zijn geweest!

De beslissing om noordelijker - of richting het zuiden te rijden is ook gemaakt. Onze bijna 50er heeft een aantal dingen op het verlanglijstje staan die ten zuiden en ten oosten van Perth liggen. Morgen rijden we terug naar Jurien Bay, waar we 2 nachten blijven een oud klooster in de binnenlanden gaan bezoeken op advies van onze Australische kennissen uit Melbourne. Daarnaast worden dit 2 luierdagen, strand een hapje buiten de deur en een oogje dicht wanneer nodig. De vrijdag willen we in 1 streep door tot min 200 km voorbij Perth.

Dit was het weer voor dit moment,

Een ieder de hartelijke groeten en XXX van ons,

No worries!