berry en elly Albany

10 november 2014 - Middleton Beach, Australië

101114
Albany
hallo beste en lieve volgers,

vandaag Albany verkend! hedenmorgen kwamen wij op het idee dit per fiets te doen! de receptie gevraagd of zij konden helpen en ze hadden wel een adresje voor weinig en het kon ook nog snel geregeld worden!

wij blij!

na 10 minuten stopte er een auto voor onze site met op de trekhaak 2 (soort van) mountainbikes gebonden! Een vrouw van een jaar of 65 stapte uit, zij had 2 tanden in haar mond en knauwde plat Engels/Australisch,.... whatever! De fietsen waren niet gecontroleerd (no worries) en nadat zij de kofferbak had geopend die vol helmen lag kregen we allebei een maatje L (was altijd goed volgens haar) op het moment dat we vragen stelden of aanboden ons telnr te geven (begon al met de achternaam) was het No worries and have fun. ze heeft nog wel aangegeven wat leuk was om te zien het geld (50 dollar) aangepakt en aangegeven dat ze morgen de fietsen zou oppikken op de site (sleutel vh slot moesten we maar achterlaten bij de receptie)

ze was aardig, rap van tong en zat eigenlijk nergens mee! (no worries)
de fietsen waren niet helemaal onze maat en de zadels konden niet versteld worden (kon wel, maar bleven niet vast zitten en zakte direct naar beneden, wanneer wij onze billen plaatste op het zadel)

afijn, een handicap waar mee te leven viel, waar wij echter niet aan gedacht hadden was dat Albany ligt binnen en rond een aantal pittige heuvels. Het was gelukkig maar 29*C, dus al met al alles goed te doen(haha)

we hebben een prachtige rit gemaakt door de verschillende wijken en mooie baaien en veel groen (alles staat hier in bloei) gezien.
de boardwalk die we gefietst hebben lag vol met de salamanders/hagedissen, echter wanneer we stopten om deze te fotograferen, maakte deze diertjes de pleitvaart en konden wij de camera weer opbergen!

Albany heeft een oud centrum en genoeg bezienswaardigheden, het ziet er dan ook naar uit dat we hier een dagje langer gaan blijven daar er nog het een en ander te doen valt en te zien is.

we voeren dagelijks gezellige, leuke, onderhoudende en soms zelfs serieuze gesprekken met Australiers!
wat bijzonder is dat het merendeel van deze mensen 6 tot 12 maanden onderweg is in eigen land (enorm groot en heel veel te zien en te ervaren) en dat zij dit doen ter voorbereiding op hun pensioen!
let op overheidsmedewerkers:" de overheid geeft je de kans om je voor te bereiden op je pensioen, door een breek te nemen van bovenstaande periode ter voorbereiding op wat komen gaat (je oude dag) de meeste gaan met pensioen tussen hun 55e en 60e levensjaar.

gaaf om te horen is dat ze vooral de eigen economie stimuleren en dat ze zich zeer rijk en dankbaar voelen dit te mogen en kunnen doen!

haast allemaal reizen ze met het weer mee, zodat ze altijd in aangename temperaturen vertoeven gedurende de reis!
het moment van naar huis gaan wordt niet bepaald door een tekort aan financiën of een weekje griep, nee het missen van de kleinkinderen bepaalt of de reis wordt voortgezet of afgebroken.

wij hebben vandaag enorm veel lol gehad op de fiets, genieten nog steeds volop en zijn dankbaar dat we deze reis mogen maken,

iedereen de groeten en tot lezens/horens,

XXX Berry en Elly

1. Ger:
    10 november 2014
    Mooie verhalen en ik zie een aantal zaken zo voor mij (de zadels en de helmen). Ook de foto's zijn leuk. Vooral die van die stoere Aussie in dat stadion van de Bulldogs. En heerlijk om altijd buiten te kunnen BBQ'en. In Nederland is het voor de tijd van het jaar ook niet verkeerd maar haalt het natuurlijk niet bij het weer waar jullie van genieten. Nog veel plezier en tot het volgende verslag. Groet,
    Ger
  2. Bert:
    10 november 2014
    Is de grond daar inderdaad zo rood zoals op de foto's lijkt? Leuk helmpie hoor Elly, Berry heeft een hoofdhuidbeschermingsdoek onder z'n helm?? Have fun
  3. Heidy:
    10 november 2014
    Lekker Fish and chips wij gaan straks aan de boerenkool met een Hema rookworsie!
    Heerlijk dat jullie zo genieten!
    XXXX
  4. Linda:
    10 november 2014
    Super jullie reisverhalen, wat een ervaringen. En die fietsjes misschien leuk voor ons volgend teamuitje Elly, weer eens wat anders dan lopen met ezels ;-))
    Geniet maar lekker zo saampjes!
    X Linda
  5. Wil rambat:
    11 november 2014
    Wat zijn die mensen relaxt zeg, heerlijk. Jullie zullen wel flink pijn in de billen hebben gehad op die fietsjes. Dat is wel wat anders dan jullie racefietsjes. Wat zullen jullie dat straks weer waarderen!!!