berry en elly

10 november 2014 - Middleton Beach, Australië

Mandurah
8.11.2014

goodday, how are you doing?

Allereerst willen wij jullie bedanken voor de leuke reacties! We vinden het top en tof dat jullie ons volgen en net als wij genieten van datgene wij meemaken en aan het papier toe vertrouwen!

Keep up the good work!

Vandaag Mandurah bezocht, als eerder gezegd Venice of Venetië van West Australië!

Eerst naar het VVV kantoor geweest en hen gevraagd mee te denken in de opties voor onze komende/laatste 2 weken! We zijn er uit:” morgen in 1 streep via het binnenland naar Albany 475 km lager gelegen aan de zuidkust van WA (onderweg veeteelt en akkerbouw). Van daaruit gaan we nationale parken, wineries en overige bezienswaardigheden bezoeken, onderwater wereld bekijken en hopelijk walvissen spotten gedurende een zee trip.”

Aansluitend geslenterd door Mandurah. Blijkt hier morgen de Iron Man Triatlon gehouden te worden. Helaas beiden geen fiets anders had een late inschrijving misschien wel plaatsgevonden (geintje!) wel leuk voor sportvrienden als we zijn om al die zenuwpezen bezig te zien met hun voorbereiding, startnr ophalen, zalfjes repen en drankjes uitproberen en verhalen delen.

Hedenmiddag na een heerlijk bakkie pleur en een kano (stukje gebak) in de Marina, een cruise door de kanalen/grachten van Mandurah gemaakt (1,5 uur). De schipper vroeg ons naast te genieten van al het moois ook op te letten op passanten of voorbijgangers (Dolfijnen) hij vertelde dat er zo’n 95 tot 100 dolfijnen leven in de binnen wateren, echter dat hij niet wist waar zij zich bevonden op welk moment!

Na nog geen 10 minuten onderweg te zijn een koppel dolfijnen gespot wat speelde met de schipper en zijn boot m.a.w. wanneer de schipper de boot stil lag , bleven zij onder de boot zwemmen en kwamen zij lucht happen op enkele tientallen meters van de boot, gaf hij behoorlijk wat gas volgde de dolfijnen en vertoonde zij zich zowel rechts als links van de boot, sorry aan stuur-en bakboordzijde.

Mandurah is rijk aan appartementen en prachtig mooie villa’s gelegen aan de kanalen en grachten. Het goedkoopste begon bij 700.000 en liep op tot zo’n 5000.000 au dollars! (wat een rijkdom) de schipper vertelde dat de meeste huizen, vakantiehuizen waren en dat de mensen die deze de rest van het jaar onderhielden er een goede boterham mee verdiende.
In het buitengebied, landinwaarts de peel vanaf het water mogen zien, vele vogels, waaronder pelikanen gespot.

Het was naast een mooie en interessante reis ook leerzaam en we hebben erg gelachen om de schipper en de oudere aussies (even dachten we dat we op de henry dunant zaten) die doorspekt zijn met gevatte opmerkingen!
Na een mooie wandeling, boodschappen gedaan, lekker gegeten en ons nu aan het opmaken voor de reis van morgen naar Albany.

Een vraag aan Geoffrey, hedenavond hebben 4 leden van de Bandidos (Geelong) vtg met kenteken uit Victoria hun intrek genomen in een huisje recht tegenover onze standplaats. Nog tips?

Het is prachtig mooi weer, strak blauwe hemel en gemiddeld zo’n 25 tot 30 *C!

Iedereen de hartelijke groeten en XXX van ons en nogmaals dank voor de spontane en leuke reacties van jullie zijde,
Elly en Berry