berry en elly

10 november 2014 - Perth, Australië

Zondag 9 november 2014-11-09
van Mandurah naar Albany

hallo beste volgers,

vandaag zoals eerder aangegeven naar Albany gereden. Wij hebben niet voor de directe route gekozen, maar voor het alteratie, m.a.w. we hebben er 2 uur langer over gedaan, maar er mooie bezienswaardigheden voor terug gekregen.

Het gebied wat we hebben doorkruist, was grillig, redelijke heuvels tot kleine bergen, bebost, bebouwde (winneries/vineyards) en een variété aan groen is wat we gezien hebben.

De kleine plaatsjes die we gepasseerd zijn, waren merendeels in de ban van gevallen helden (WW II) en dat leverde mooie plaatjes op met zelf gemaakte poppies ter ere van hun gevallen helden!

11 november is een nationale dag van rouw en herdenking, waar het gaat om de gevallen helden in WO II. We worden voortdurend geconfonteerd met memorialen en gedenktekens of ere begraafplaatsen. Wij waren niet op de hoogte van de inzet van Aussies around de world in conflicten. Net als Great Britain is Australia overal bij betrokken geweest en hebben zij als een van de eersten de krijgsmacht ingezet voor vrede en veiligheid!

De reis van Mandurah naar Albany heeft uiteindelijk zo’n 6.5 uur in beslag genomen.

In Albany gegaan voor een Big 4 park in de ……baai. Prachtig mooie stek aan de South Ocean (grote of stille)

We hebben een mooie wandeling gemaakt op een trail die uiteindelijk 32 km lang blijkt te zijn. Uiteraard hebben wij hooguit een km of 6 gewandeld. Een ruige en prachtige kustbaai is wat Albany bezit, met daarnaast prachtig mooie baaien. We gaan hier genieten van de diversiteit aan flora, fauna en wildlife.

In de namiddag hebben we de Volendam, een cruiseschip van de HAL zien vertrekken vanuit de haven van Albany. Best bijzonder als Nederlanders om een schip van een Nederlandse rederij het ruime sop te zien kiezen. Jammer dat het de Rotterdam niet betrof!

Maar goed, die Aussies kunnen ook niet alles hebben…..

Een prachtige sterrenhemel heeft ons vergezeld gedurende ons diner. Morgen op pad in en rond Albany, in ieder geval het walvismuseum en een aantal bijz. kliffen.

We houden jullie op de hoogte……

Gr van ons!

1. Wil rambat:
    11 november 2014
    Hoi Elly en Berry,

Wat leuk om dit allemaal te lezen. Zoals ik lees hebben jullie een fantastische reis. Die patatjes zien er trouwens erg lekker uit. Nou moet je langer gaan lopen dan 6 km, ha. ha. Geniet lekker verder.Ik ga nu jullie verhaal lezen over het fietsen.